Gå til hovedindhold Spring til søgning Gå til hovednavigation
30 % rabat på udvalgte stoffer!
Fra 11.07 til 20.07.2025
Gratis forsendelse til Danmark fra 740 kr !
Facebook Instagram

Standard forretningsbetingelser og kundeinformation

I. Standard forretningsbetingelser


§1 Grundlæggende bestemmelser

(1) De følgende forretningsbetingelser gælder for alle kontrakter, som du indgår med os som leverandør (Axel Suijker) via webstedet https://www.aktivstoff.dk/. Medmindre andet er aftalt, er det udelukket at medtage dine egne betingelser, hvis det er nødvendigt.

(2) En »forbruger« i henhold til de følgende bestemmelser er enhver fysisk person, der indgår en retshandel, som i overvejende grad ikke kan henføres til vedkommendes erhvervsmæssige eller selvstændige erhvervsvirksomhed. Ved erhvervsdrivende forstås enhver fysisk person, juridisk person eller juridisk ansvarlig sammenslutning, der indgår en retshandel som led i sin selvstændige erhvervsvirksomhed.

§ 2 Tilgængelighed 

(1) I henhold til § 14, stk. 1, nr. 2, sammenholdt med. Bilag 3 nr. 1 BFSG informerer vi om, hvordan vores websted eller vores tjenester inden for elektronisk handel opfylder tilgængelighedskravene i den relevante bekendtgørelse (BFSGV). Disse oplysninger kan tilgås via en separat, passende mærket knap (f.eks. "Tilgængelighedserklæring" eller lignende betegnelse) på vores hjemmeside og omfatter især følgende punkter: 

  • en beskrivelse af de gældende tilgængelighedskrav; 
  • en generel beskrivelse af tjenesten i et tilgængeligt format; 
  • beskrivelser og forklaringer, der er nødvendige for at forstå, hvordan tjenesten leveres; 
  • en beskrivelse af, hvordan tjenesten opfylder de relevante tilgængelighedskrav. 

(2) Kontaktoplysningerne for den kompetente markedsovervågningsmyndighed er som følger:

 MLBF (under opbygning) 

c/o Ministerium für Arbeit, Soziales, Gesundheit und Gleichstellung Sachsen-Anhalt 

Postfach 39 11 55 

39135 Magdeburg 

Telefon: 0391 567-4530 

E-mail: MLBF@ms.sachsen-anhalt.de 

(3) Vi kan bruge kunstig intelligens (AI) og specialiserede værktøjer til at implementere tilgængelighedskrav på vores hjemmeside. Dette er beregnet til at tage højde for en række mulige handicap, herunder visuelle, auditive, fysiske, sproglige, kognitive og neurologiske funktionsnedsættelser. Yderligere oplysninger kan findes under den separate, passende mærkede knap på vores hjemmeside, der henvises til i afsnit 1. 

(4) Vores hjemmeside eller vores service i forbindelse med elektroniske forretningstransaktioner er barrierefri, hvis den kan findes, tilgås og bruges af mennesker med handicap på almindelig vis, uden særlige vanskeligheder og i princippet uden hjælp udefra. 

(5) Foranstaltningerne til gennemførelse af tilgængelighedskravene omfatter f.eks. tydeligt genkendelige skriftstørrelser og tilstrækkelige farvekontraster, navigation med mus og tastatur, alternative tekster til billeder, undertekster og lydbeskrivelser i videoer (hvis videoer er integreret på webstedet), letlæseligt og forståeligt sprog, kompatibilitet med alle almindelige skærmlæsere (skærmlæsehjælpemidler), tilpassede visningsmuligheder til forskellige slutenheder (smartphones, tablets, stationære computere osv.).

§3 Indgåelse af kontrakten

(1) Kontraktens genstand er salg af produkter.

(2) Så snart du placerer det pågældende produkt på vores hjemmeside, sender vi dig et bindende tilbud om at indgå en kontrakt via online indkøbskurvsystemet under de betingelser, der er angivet i varebeskrivelsen.

(3) Kontrakten indgås via online-indkøbskurvsystemet på følgende måde: 

De varer, der skal købes, lægges i »indkøbskurven«. Du kan til enhver tid hente »indkøbskurven« ved hjælp af den tilsvarende knap i navigationslinjen og foretage ændringer der.

Når du har klikket på knappen »Checkout« eller »Proceed to order« (eller lignende betegnelse) og indtastet de personlige data samt betalings- og forsendelsesbetingelserne, vises ordredataene til sidst for dig som en ordreoversigt.

Hvis du bruger et straksbetalingssystem (f.eks. PayPal (Express/Plus/Checkout), Amazon Pay, Sofort, giropay) som betalingsmetode, kommer du enten til siden med ordreoversigten i vores online shop eller bliver sendt videre til hjemmesiden for udbyderen af straksbetalingssystemet.

Hvis du bliver videresendt til det relevante straksbetalingssystem, skal du vælge og/eller indtaste dine data efter behov. Endelig vil ordredataene blive vist som en ordreoversigt på webstedet for udbyderen af straksbetalingssystemet, eller efter at du er blevet sendt tilbage til vores webshop.

Før du sender ordren, har du mulighed for endnu en gang at gennemgå eller ændre (du kan også bruge knappen »Tilbage« i din webbrowser) alle oplysninger på ordreoversigtssiden eller at annullere købet.

Ved at sende ordren via den tilsvarende knap (»bestil med forpligtelse til at betale«, »køb« / »køb nu«, »bestil med forpligtelse til at betale«, »betal« / »betal nu« eller lignende betegnelse) erklærer du den juridisk bindende accept af tilbuddet, hvorved kontrakten indgås.


(4) Du er ikke bundet af dine forespørgsler om oprettelse af et tilbud, der er blevet formidlet til os. Vi giver dig et tekstligt og bindende tilbud (f.eks. via e-mail), som du kan acceptere inden for en periode på 5 dage.

(5) Udførelsen af ordren og afsendelsen af alle de oplysninger, der er nødvendige for kontraktens indgåelse, sker via e-mail på en delvist automatiseret måde. Derfor skal du sikre dig, at den e-mailadresse, du har opgivet til os, er den rigtige, og at modtagelsen af de respektive e-mails er garanteret. Især skal du sikre dig, at de respektive e-mails ikke blokeres af et SPAM-filter.


§4 Individuelt designede produkter

(1) Du giver os de relevante oplysninger, tekster eller data, der er nødvendige for at tilpasse varerne via online-bestillingssystemet eller via e-mail uden unødig forsinkelse efter kontraktens indgåelse. Eventuelle specifikationer, som vi måtte udstede vedrørende filformater, skal tages i betragtning.

(2) Du er forpligtet til at sikre, at du ikke overfører data, hvis indhold krænker eksterne parters rettigheder (især ophavsret, navnerettigheder og varemærkerettigheder) eller bryder eksisterende love. Du fritager os udtrykkeligt for alle krav i forbindelse med denne sag, der måtte blive rejst af eksterne parter. Dette gælder også for de omkostninger, der er forbundet med enhver juridisk repræsentation, der kan blive nødvendig i denne henseende.

(3) Vi kontrollerer ikke de overførte data for tekstmæssig nøjagtighed. I den forbindelse påtager vi os intet ansvar for fejl.


§5 Særlige aftaler i forbindelse med de tilbudte betalingsmetoder

(1) Betaling via »PayPal« / »PayPal Checkout«

Hvis du vælger en betalingsmetode, der tilbydes via »PayPal« / »PayPal Checkout«, vil betalingen blive behandlet via betalingstjenesteudbyderen PayPal (Europe) S.à.r.l. et Cie, S.C.A. (22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg; »PayPal«). De enkelte betalingsmetoder via »PayPal« vil blive vist for dig under en tilsvarende udpeget knap på vores internettilstedeværelse såvel som i online-bestillingsprocessen. »PayPal« kan bruge andre betalingstjenester til betalingsbehandling; hvis der gælder særlige betalingsbetingelser, vil du blive informeret om disse separat. Du kan finde flere oplysninger om »PayPal« påhttps://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/legalhub-full.


(2) Betaling via »Stripe«

Hvis du vælger en betalingsmetode, der tilbydes via »Stripe«, behandles betalingen via betalingstjenesteudbyderen Stripe Payments Europe Limited (1 Grand Canal Street Lower, Grand Canal Dock, Dublin, D02 H210, Irland; »Stripe«). De enkelte betalingsmetoder via »Stripe« vises for dig under en tilsvarende mærket knap på vores hjemmeside og i onlinebestillingsprocessen. Stripe« kan bruge andre betalingstjenester til betalingsbehandling; hvis der gælder særlige betalingsbetingelser, vil du blive informeret om disse separat. Du kan finde flere oplysninger om »Stripe« på https://stripe.com/de.


§6 Tilbageholdelsesret, forbehold af ejendomsret

(1) Du kan kun udøve en tilbageholdelsesret, hvis den pågældende situation involverer krav, der stammer fra det samme kontraktforhold.

(2) Varerne forbliver vores ejendom, indtil købsprisen er betalt fuldt ud.

(3) Hvis du er forretningsmand, gælder følgende betingelser også:

a) Vi forbeholder os ejendomsretten til varerne, indtil alle krav, der udspringer af det igangværende forretningsforhold, er betalt fuldt ud. De varer, der er omfattet af ejendomsforbeholdet, må ikke pantsættes eller overdrages som sikkerhed, før ejendomsretten til de pågældende varer skifter hænder.

b) Du kan videresælge varerne inden for rammerne af en ordnet transaktion. I den forbindelse afstår du hermed alle krav i størrelsesordenen af faktureringsbeløbet, der tilfalder dig som følge af videresalget, til os, og vi accepterer afståelsen. Desuden er du bemyndiget til at inddrive det pågældende krav. Såfremt du ikke opfylder dine betalingsforpligtelser på en ordentlig måde, forbeholder vi os dog ret til selv at inddrive kravet.

c) I tilfælde af kombination og sammenlægning af de varer, der er underlagt ejendomsforbehold, erhverver vi medejerskab af den nydannede genstand. Denne medejendomsret svarer til forholdet mellem fakturaværdien af de varer, der er underlagt ejendomsforbehold, og de andre forarbejdede varer på tidspunktet for forarbejdningen.

d) Hvis du fremsætter en sådan anmodning, er vi forpligtet til at frigive de sikkerheder, der skyldes os, i det omfang den realiserbare værdi af vores sikkerheder overstiger det krav, der skal sikres, med mere end 10%. Vi er ansvarlige for at udvælge de sikkerheder, der skal frigives.


§ 7 Garanti

(1) De lovbestemte garantirettigheder er gældende.

(2) Som forbruger opfordres du til straks at kontrollere produktet for fuldstændighed, synlige fejl og transportskader, så snart det er leveret, og straks meddele dine klager skriftligt til os og rederiet. Selv hvis du ikke overholder denne anmodning, har det ingen indflydelse på dine juridiske garantikrav.

(3) Hvis en egenskab ved varen afviger fra de objektive krav, anses afvigelsen kun for at være aftalt, hvis du blev informeret om det samme af os, før du indsendte den kontraktlige erklæring, og afvigelsen blev udtrykkeligt og separat aftalt mellem de kontraherende parter.

(4) For så vidt som du er en iværksætter, gælder følgende som afvigelse fra ovenstående garantibestemmelser:

a) Kun vores egne specifikationer og producentens produktbeskrivelse anses for at være aftalt som varens kvalitet, men ikke anden reklame, offentlige kampagner og erklæringer fra producenten.

b) I tilfælde af mangler yder vi efter eget valg garanti ved afhjælpning af manglen eller ved efterlevering. Hvis afhjælpning af mangler mislykkes, kan du efter eget valg kræve et afslag i prisen eller træde tilbage fra kontrakten. Afhjælpning af mangler anses for at være mislykket efter andet forgæves forsøg, medmindre varens eller manglens art eller andre omstændigheder tilsiger andet. I tilfælde af afhjælpning af mangler er vi ikke forpligtet til at bære de øgede omkostninger, der opstår som følge af transport af varerne til et andet sted end udførelsesstedet, medmindre en sådan transport er i overensstemmelse med den tilsigtede brug af varerne.

c) Garantiperioden er et år fra varens levering. Forkortelsen af perioden gælder ikke

- for skade, der kan tilskrives os som følge af skade på liv, lemmer eller helbred, og for andre skader, der er forårsaget forsætligt eller ved grov uagtsomhed;

- i det omfang vi svigagtigt har skjult manglen eller har påtaget os en garanti for varens kvalitet;

- i tilfælde af genstande, der er blevet brugt til en bygning i overensstemmelse med deres sædvanlige brug og har forårsaget dens mangelfuldhed;

- i tilfælde af lovbestemte regresrettigheder, som du kan gøre gældende over for os i forbindelse med rettigheder som følge af mangler.

§8 Lovvalg

(1) Tysk lov er gældende. Dette lovvalg gælder kun for kunder, hvis det ikke resulterer i tilbagekaldelse af den beskyttelse, der er garanteret af de obligatoriske bestemmelser i loven i det land, hvor den respektive kundes sædvanlige opholdssted er beliggende (benefit-of-the-doubt-princippet).

(2) Bestemmelserne i FN's konvention om aftaler om internationale køb er udtrykkeligt uanvendelige.


II. Oplysninger om kunden



1. Sælgers identitet

Axel Suijker

Artlandstraße 74

49610 Quakenbrück

Tyskland

Telefonnummer: 0543193234

E-mail: info@aktivstof.dk

Alternativ tvistbilæggelse:

Europa-Kommissionen stiller en platform til rådighed for udenretslig bilæggelse af tvister (ODR-platform), som kan ses påhttps://ec.europa.eu/consumers/odr.


Vi er hverken villige eller forpligtede til at deltage i tvistbilæggelsesprocedurer ved forbrugervoldgiftsnævn.


2. Oplysninger om indgåelse af kontrakten

De tekniske trin i forbindelse med kontraktindgåelsen, selve kontraktindgåelsen og korrektionsmulighederne udføres i overensstemmelse med bestemmelserne »kontraktindgåelse« i vores standard forretningsbetingelser (del I.).

3. Kontraktsprog, lagring af kontraktens tekst

3.1 Kontraktsproget skal være engelsk.

3.2 Den komplette kontrakttekst gemmes ikke hos os. Før ordren sendes, kan kontraktdataene via online-indkøbskurvsystemet udskrives eller gemmes elektronisk ved hjælp af browserens udskrivningsfunktion. Når vi har modtaget ordren, sender vi dig ordredataene, de lovpligtige oplysninger om fjernsalgsaftaler og de almindelige forretningsbetingelser via e-mail.

3.3 Du får tilsendt alle kontraktlige oplysninger inden for rammerne af et bindende tilbud i skriftlig form, f.eks. via e-mail i forbindelse med tilbudsforespørgsler uden for online-indkøbskurvsystemet, som kan udskrives eller gemmes elektronisk på en sikker måde.

4. Produktets eller tjenesteydelsens vigtigste egenskaber

De vigtigste egenskaber ved varerne og/eller tjenesteydelserne kan findes i det respektive tilbud.

5. Priser og betalingsordninger

5.1 De priser, der er nævnt i de respektive tilbud, repræsenterer samlede priser, ligesom forsendelsesomkostningerne. De inkluderer alle priskomponenter, inklusive alle tilfældige skatter.

5.2 De påløbne forsendelsesomkostninger er ikke inkluderet i købsprisen. De kan ses ved at klikke på den relevante knap på vores hjemmeside eller i det respektive tilbud, vises separat i løbet af ordretransaktionen og skal desuden bæres af dig, for så vidt som gratis levering ikke er bekræftet.

5.3 Ved levering til lande uden for EU kan der opstå urimelige ekstraomkostninger for os, f.eks. told, skatter eller pengeoverførselsgebyrer (overførsels- eller vekselgebyrer, der opkræves af bankerne), som du skal bære.

5.4 Du skal også bære omkostningerne ved pengeoverførsler i tilfælde, hvor leveringen sker til en EU-medlemsstat, men betalingen initieres uden for Den Europæiske Union.

5.5 De betalingsmetoder, der er tilgængelige for dig, vises ved at klikke på den relevante knap på vores hjemmeside eller oplyses i det respektive tilbud.

5.6 Medmindre andet er angivet for de respektive betalingsmetoder, skal de betalingskrav, der opstår som følge af den indgåede kontrakt, betales med det samme.


6. Leveringsbetingelser

6.1 Leveringsbetingelserne, leveringsdatoen og eksisterende leveringsbegrænsninger, hvis det er relevant, kan findes ved at klikke på den relevante knap på vores hjemmeside eller i det respektive tilbud.

6.2 Hvis du er forbruger, er følgende lovmæssigt reguleret: Risikoen for, at den solgte vare ved et uheld ødelægges eller forringes under forsendelsen, overgår først til dig, når den pågældende vare er leveret, uanset om forsendelsen er forsikret eller ej. Denne betingelse gælder ikke, hvis du selvstændigt har bestilt et transportfirma, der ikke er angivet af os, eller en person, der på anden måde er udpeget til at udføre forsendelsen.

Hvis du er erhvervsdrivende, sker levering og forsendelse på egen risiko.

7. Lovpligtig garantiret

Ansvaret for mangler er reguleret af bestemmelserne om »Garanti« i vores generelle forretningsbetingelser (del I). 


Disse SBT'er og kundeoplysninger er udarbejdet af jurister med speciale i IT-ret, der arbejder for Händlerbund, og kontrolleres løbende for juridisk overensstemmelse. Händlerbund Management AG garanterer teksternes retssikkerhed og påtager sig ansvaret i tilfælde af, at der udstedes advarsler. Mere detaljerede oplysninger kan findes på følgende hjemmeside:https://www.haendlerbund.de/de/leistungen/rechtssicherheit/agb-service.



sidste opdatering: 27.06.2025